Новости

Mida saime teada meediast ja meediakuvandist? 01. декабря Marge Hein


18. novembril toimus Ideeviida projekti raames alates 12-aastastele noortele mõeldud meediapäev „Meedia loob kuvandit“. Meediapäeval saime teada, kuidas meedia mõjutab meid ning kuidas meie saame ise ennast sotsiaalmeediamaastikul teistele näidata. Toimus Rode Luhaääre töötuba „"Loon ise oma kuvandi", Epp Kärsini loeng „Meedia ja seks" ning Janno Žõbin rääkis ajakirjanikutööst ja meediakuvandist ajakirjaniku silme läbi. Päeva lõpetas hetkel kinos jooksev kodumaine film „O2“.

Meediapäev toimus keerulisel ajal, kuid õnneks saime siiski osalejate arvu piirates ja ohutusmeetmeid kasutades sündmust korraldada. Meediapäev algas lõunal, kui kõigil olid juba päevauudised ajalehtedest ja netilehekülgedelt loetud. Päeva juhatas sisse Rode Luhaäär, kes rääkis sotsiaalmeedias, oma avataride loomisest ning võimalustest oma imagot sotsiaalmeedias kujundada.

Epp Kärsini loeng tõi ruumi märgatavalt elevust juurde: ikkagi tuntud külaline põneva teemaga. Loengus tõi Epp näiteid, kuidas meedia mõjutab noori ning noorte hinnanguid oma keha ja isiksuse osas. Seejuures ta võrdles meie idealiseeritud arvamusi tegeliku eluga. Nii mõnigi mõistis loodetavasti, kui oluline on õppida austama ja armastama iseennast kõigi oma omaduste ja iseärasustega. Me kõik oleme erinevad ja see ongi normaalne.

Päeva lõpp muutus aga hubaseks, kui tuled sai maha keeratud ja film käima pandud. Film viis meid tagasi aastasse 1939, aega, mil oli II maailmasõda peagi algamas. Vaatajale said tunda põnevust, pinget, romantikat ja ka traagikat. Filmivaliku õnnestumist näitas seegi, et üks hetk ununes vaatajatel-nautlejatel popkorngi. 

Kokkuvõtteks võib öelda, et meedia kui teema on väga lai ning ühe päevaga kõike käsitleda ei jõua. Kuid olemas on lihtsad ja kiired nipid, kuidas ise leida soovitud infot, kuidas jagada enda kohta soovitud infot ehk luua oma kuvandit ning kuidas hinnata, mida üldsegi meedias räägitavast uskuda tasub ja mida ei tasu. Mõned kasulikud mõtteid ja oskuseid said nüüd rohkem kui 100 inimesele selgemaks. Aitäh kõigile esinejatele ning noorteprojektile Ideeviit!

Peagi jagame siinsamas videoklippi toimunud meediapäevast!

Gen-Horret Rand

peakorraldaja

18. novembril toimus Ideeviida projekti raames alates 12-aastastele noortele mõeldud meediapäev „Meedia loob kuvandit“. Meediapäeval saime teada, kuidas meedia mõjutab meid ning kuidas meie saame ise ennast sotsiaalmeediamaastikul teistele näidata. Toimus Rode Luhaääre töötuba „"Loon ise oma kuvandi", Epp Kärsini loeng „Meedia ja seks" ning Janno Žõbin rääkis ajakirjanikutööst ja meediakuvandist ajakirjaniku silme läbi. Päeva lõpetas hetkel kinos jooksev kodumaine film „O2“.

Meediapäev toimus keerulisel ajal, kuid õnneks saime siiski osalejate arvu piirates ja ohutusmeetmeid kasutades sündmust korraldada. Meediapäev algas lõunal, kui kõigil olid juba päevauudised ajalehtedest ja netilehekülgedelt loetud. Päeva juhatas sisse Rode Luhaäär, kes rääkis sotsiaalmeedias, oma avataride loomisest ning võimalustest oma imagot sotsiaalmeedias kujundada.

Epp Kärsini loeng tõi ruumi märgatavalt elevust juurde: ikkagi tuntud külaline põneva teemaga. Loengus tõi Epp näiteid, kuidas meedia mõjutab noori ning noorte hinnanguid oma keha ja isiksuse osas. Seejuures ta võrdles meie idealiseeritud arvamusi tegeliku eluga. Nii mõnigi mõistis loodetavasti, kui oluline on õppida austama ja armastama iseennast kõigi oma omaduste ja iseärasustega. Me kõik oleme erinevad ja see ongi normaalne.

Päeva lõpp muutus aga hubaseks, kui tuled sai maha keeratud ja film käima pandud. Film viis meid tagasi aastasse 1939, aega, mil oli II maailmasõda peagi algamas. Vaatajale said tunda põnevust, pinget, romantikat ja ka traagikat. Filmivaliku õnnestumist näitas seegi, et üks hetk ununes vaatajatel-nautlejatel popkorngi. 

Kokkuvõtteks võib öelda, et meedia kui teema on väga lai ning ühe päevaga kõike käsitleda ei jõua. Kuid olemas on lihtsad ja kiired nipid, kuidas ise leida soovitud infot, kuidas jagada enda kohta soovitud infot ehk luua oma kuvandit ning kuidas hinnata, mida üldsegi meedias räägitavast uskuda tasub ja mida ei tasu. Mõned kasulikud mõtteid ja oskuseid said nüüd rohkem kui 100 inimesele selgemaks. Aitäh kõigile esinejatele ning noorteprojektile Ideeviit!

Peagi jagame siinsamas videoklippi toimunud meediapäevast!

Gen-Horret Rand

peakorraldaja