Uudised

Kauatehtud kaunikene, õppeotstarbeline elektribagi ongi valmis! 23. detsember Marge Hein

2021. aasta lõpuks sai valmis Erasmus+ koostööprojekt "Autonomian" raames tehtud õppeotstarbeline platvorm "Elektribagi" koos õppematerjaliga. Projekt valmis heade partnerite ITTGroup, Rigas Valsts Tehnikums, Rigas Tehniska Universitate ja Politechnika Slaska toel.


Valminud bagi eelised õppetöös (lisaks sellele, et õpilased selle ehitamises kaasa tegid) on:

  • raam on võrreldes elektriautoga "läbipaistev". Kõik süsteemi komponendid on õpilastele kohe näha ja katsuda.
  • Võrreldes tavalise elektriautoga kus pinge on kuni 800 Volti meie süsteemi pinge ohutu 80 Volti. Bagi ehitusel on jäljendatud klassikalise elektriauto ehitust, et õpilane seostaks õppeplatvormil nähtut tänavasõidu elektriautodega.
  • Konstrueerimisel on lähtutud hooldus, remondi ja mõõtmistööde tegemise harjutamise vajalikkusest.
  • Meie koolil on nüüd elektrisõiduk, millega viia läbi erinevaid võistlusi.

Elektriosa parameetrid:

  • Akud: Nissan Leaf Li-ion elemendid 20tk jadamisi energiat:8,8kWh kaal:130kg
  • Mootor: 10kW Harjadega alalisvoolu mootor elektritõstukilt
  • Mootori kontroller: Curtis 80V 500A 30kW
  • Bagi tühimass: 490kg
  • Läbisõit ühe laadimisega: pole teada
  • Maksimaalne kiirus: pole teada
  • Sõiduaeg ühe laadimisega: 45min (maastikul)

Projekti viisid ellu:

  • Autonomian projekti juht: dr. Raivo Sell (ITT Group)
  • VIKKi poolt:
  • Projektijuht: Ülvi Paas
  • Metallitööd: Andrus Küttä 
  • Elektritööd: Ruudi Silmann 
  • Värvimistööd: Janek Pettai
  • Praktiseerisid: VIKK õpilased rühmadest: SAT19, SE18, SATK20, SEK19, AM19, AP20, VA18

Valminud bagi eelised õppetöös (lisaks sellele, et õpilased selle ehitamises kaasa tegid) on:

  • raam on võrreldes elektriautoga "läbipaistev". Kõik süsteemi komponendid on õpilastele kohe näha ja katsuda.
  • Võrreldes tavalise elektriautoga kus pinge on kuni 800 Volti meie süsteemi pinge ohutu 80 Volti. Bagi ehitusel on jäljendatud klassikalise elektriauto ehitust, et õpilane seostaks õppeplatvormil nähtut tänavasõidu elektriautodega.
  • Konstrueerimisel on lähtutud hooldus, remondi ja mõõtmistööde tegemise harjutamise vajalikkusest.
  • Meie koolil on nüüd elektrisõiduk, millega viia läbi erinevaid võistlusi.

Elektriosa parameetrid:

  • Akud: Nissan Leaf Li-ion elemendid 20tk jadamisi energiat:8,8kWh kaal:130kg
  • Mootor: 10kW Harjadega alalisvoolu mootor elektritõstukilt
  • Mootori kontroller: Curtis 80V 500A 30kW
  • Bagi tühimass: 490kg
  • Läbisõit ühe laadimisega: pole teada
  • Maksimaalne kiirus: pole teada
  • Sõiduaeg ühe laadimisega: 45min (maastikul)

Projekti viisid ellu:

  • Autonomian projekti juht: dr. Raivo Sell (ITT Group)
  • VIKKi poolt:
  • Projektijuht: Ülvi Paas
  • Metallitööd: Andrus Küttä 
  • Elektritööd: Ruudi Silmann 
  • Värvimistööd: Janek Pettai
  • Praktiseerisid: VIKK õpilased rühmadest: SAT19, SE18, SATK20, SEK19, AM19, AP20, VA18